Aan de slag als gebiedsmarketeer bij AM

Aan de slag als gebiedsmarketeer bij AM. Dat klinkt geweldig! En dat is het ook. Maar wat ga je dan precies doen? Ga dat maar eens uitleggen. Een poging:

AM beschikt als grote gebiedsontwikkelaar over sterke, conceptuele krachten die ik ga vertalen naar de juiste positionering en branding van een gebied. Met als doel het creëren van een betere waardepropositie op het gebied van o.a. plankwaliteit, sociale cohesie en financiën.  Voor AM bestaat gebiedsmarketing uit twee pijlers;gebiedscommunicatie en branding.

  1. De gebiedscommunicatie is in eerste instantie gericht op alle betrokkenen, om hen zo goed mogelijk te informeren over de voortgang van de ontwikkeling en om draagvlak te creëren voor de planontwikkeling onder alle stakeholders.De gebiedscommunicatie start al zeer vroeg in de gebiedsontwikkeling.
  2. In het gebiedsmodel van AM is het DNA van het gebied Bij de branding maken we gebruik van dit DNA. Het DNA vormt namelijk de basis voor de identiteit. En met een goede marketingstrategie bereik je dat de identiteit (wie ben ik?) en het imago (wat is het beeld dat anderen van mij hebben?) overeenkomen. Daarnaast doen we bij AM veel aan placemaking hetgeen als een katalysator werkt voor de branding. Bij de start van de eerste verkoopfase neemt de opstalcommunicatie het over, die dan een vliegende start kan maken.

Ieder ontwikkelaar heeft zijn eigen invulling van gebiedsmarketing maar bij AM zien wij het dus zo. Dit is natuurlijk een heel proces dat voor elk project anders zal zijn maar met een gemene deler: verbinden. Verbindingen leggen tussen mensen, initiatieven, stakeholders en de woningen die we ontwikkelen. Voor mij is verbinden een van de allerleukste aspecten van mijn werk. Ik heb dan ook heel veel zin om de gebiedsmarketing binnen AM vorm te gaan geven!

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *