Brandbox: een leuke manier om in contact te komen met belangstellenden

AM ontwikkelt een nieuw woonconcept aan de entree van Almere Centrum onder de naam High Note, Urban Living in Almere. Dit betreft een woontoren met verschillende typen appartementen, waaronder ook woningen volgens het Friends-concept. Daarnaast komen er diverse gemeenschappelijke en openbare voorzieningen. Om de invulling van het project zoveel mogelijk op de wensen van de gebruikers af te stemmen, worden belangstellende woonconsumenten op verschillende wijzen benaderd en gevraagd hun voorkeuren op woon- en leefgebied met ons te delen. Een manier van deze co-creatie is de ‘brandbox’; op grote panelen met beelden van het project kunnen belangstellenden hun voorkeuren aangeven met prikkertjes in hun leefstijlkleur.

Op de panelen, de ‘brandbox’ genoemd, zagen de bezoekers meer over het concept High Note. Ze konden actief deelnemen aan het onderzoek door met prikkertjes in hun eigen leefstijlkleur, hun voorkeuren aan te geven. Op de panelen stonden drie vragen:

  1. ‘Wie ben je?’
  2. ‘Wat wil je in het gebouw?’
  3. ‘Wat wil je in de plint?’

Jasper: “Het was lekker interactief en het behoefde geen uitleg. Je geeft de mensen de mogelijkheid om te participeren en dit laat je ook zien naar de gemeente toe. Volledige co-creatie volgens het I AM YOU model.”

Tjerk: “Een leuke gespreksstarter, een laagdrempelige manier om in gesprek te komen met de belangstellenden. Het is objectief, eerst prikken dan praten. Ook in deze tijd is de wens van de klant belangrijk.“

Resultaten brandbox

Circa zestig mensen hebben deelgenomen aan de brandbox. Uit de de vraag ‘Wie ben je’ bleek dat de meeste belangstellenden zichzelf associeerden met de gele en groene leefstijl. Dit zijn mensen die hechten aan sociale contacten en ergens bij horen. Ze zijn dus meer groepsgericht.

Op de vraag ‘Wat wil je in het gebouw’ kwam naar voren dat er een duidelijke voorkeur is voor diensten als een pakket- en een laundryservice. En de vraag ‘Wat wil je in de plint’ liet zien dat de wens overduidelijk uitgaat naar een gym, een koffiebar, flexwerkplekken en een lobbylounge.

Opvallend was de grote voorkeur om met meerdere mensen samen te wonen. De ondervraagde woonconsumenten wilden dan ook het liefst een Friends XL appartement (drie personen) ten opzichte van een Friends L (twee personen) versie. Als je dan toch gaat samenwonen met anderen, dan lijkt het motto ‘hoe meer zielen hoe meer vreugd’ van toepassing.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *