Co-creatie in projectontwikkeling via Social Media: Pinterest

Door de crisis is duidelijk geworden dat het roer in de vastgoedbranche radicaal om moet. We waren namelijk collectief de klant gaan negeren, waardoor het aanbod niet echt aansluiting vond bij de werkelijke vraag. In deze tijd rept iedereen over het gebruik van social media als tool om in contact te treden met de woonconsument. Maar hebben we nu echt profijt van onze Twitter-accounts, onze Facebook Fanpages en sinds kort de zakelijke pagina’s op Google +? Volgens mij steken we hier een heleboel tijd in, vergroot het deels de vindbaarheid van ons aanbod op internet, maar is de invloed van consumenten via social media op onze projecten nog zeer klein.

Er is echter een nieuw platform waar naar verluidt veel vrouwen actief zijn: Pinterest. Wat is het? Een digitaal prikbord waar je afbeeldingen die je op het internet vindt kunt delen met elkaar. Ik zie hier daadwerkelijk toegevoegde waarde om samen met potentiële kopers een nieuwe wijk vorm te geven. Laat iedereen zelf beelden toevoegen en reageren op de bijdragen van elkaar. Wat denken jullie: kan Pinterest een bijdrage leveren aan het nieuwe ontwikkelen?

Een gedachte over “Co-creatie in projectontwikkeling via Social Media: Pinterest

  1. Gelet op het feit dat de keuze van een woning voor 90 % wordt bepaald door de vrouw, en jij aangeeft dat (naar verluidt) vooral vrouwen actief zijn met Pinterest, lijkt het mij een interessante ontwikkeling om te volgen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *