Gezamenlijke woonpromotie: Amsterdam Woont

Stichting Woonpromotie Rotterdam doet het al vele jaren: met de aanbieders van woningen gezamenlijk de markt van nieuwbouwwoningen in de gemeente promoten. In Rotterdam heeft dit onder meer geresulteerd in een website met actueel aanbod, een jaarlijkse beurs, twee keer per jaar een open huis tijdens de Landelijke Nieuwbouwdag en duizenden lezers van de maandelijkse nieuwsbrief.

In Amsterdam heeft de branche in 2012 besloten het gemeentelijke initiatief Amsterdam Woont voort te zetten volgens Rotterdams model: makelaars, ontwikkelaars en overige betrokkenen werken samen in Platform Woonpromotie Amsterdam om nieuwbouw in Amsterdam te promoten. Hiervoor is de website helemaal vernieuwd en biedt het tegenwoordig al het actuele aanbod in Amsterdam vanuit de Niki-database. Daarnaast wordt al het relevante nieuws rondom de nieuwbouwprojecten in Amsterdam gepubliceerd.

Consumenten kunnen zich op de nieuwsbrief abonneren om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen. Om de paar weken valt het nieuws dan digitaal in de bus.

De bij het platform aangesloten partijen organiseren maandelijks een thematische woondag in Amsterdam. Met behulp van een overzichtelijke plattegrond wordt de woonconsument dan langs de relevante projecten geleid.

Voor Platform Woonpromotie Amsterdam verzorgt Measure onder meer de online advertenties om gebruikers van Facebook, Google en andere websites te wijzen op de gezamenlijke website waar al het nieuwbouwnieuws staat verzameld. Hierbij wordt gebruikgemaakt van de expertise van Radyus. Daarnaast geeft Measure inzicht in de mogelijkheden om als collectief vooral online de website van Amsterdam Woont te promoten. De kennis met betrekking tot zoekmachineoptimalisatie wordt gedeeld, zodat de gezamenlijke website steeds beter vindbaar is voor de consument.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *