Terry van Gend

Na mijn studie Vastgoed & Makelaardijleer kreeg ik de kans om als trainee aan de slag te gaan bij AM. Gedurende twee jaar kreeg ik de gelegenheid om een kijkje te nemen in de keuken van verschillende AM-regiokantoren.

In ben mijn traineeship begonnen in de regio Amsterdam op de afdeling verkoop. Hier heb ik kennis gemaakt met de meer commerciële kant van de projectontwikkeling. Daarna heb ik mijn traineeship voortgezet op de afdeling marketing en verkoop van het AM-hoofdkantoor.

Tijdens deze periode maakte ik kennis met het marktonderzoek. Ik zag het belang van marktonderzoek voor het marktconform ontwikkelen en bewonderde de kennis die op deze afdeling aanwezig is. Mede hierdoor heb ik mijn laatste traineeperiode gelopen op de afdeling marktonderzoek vanuit het hoofdkantoor.

Nadat ik mijn traineeship met succes heb afgerond ben ik me verder gaan specialiseren in het marktonderzoek. Met name de vraagstukken welke producten op een locatie kansrijk zijn en welke prijs/kwaliteitverhouding hier bij hoort. Belangrijk is dat de projectmanager of ontwikkelingsmanager het advies ook daadwerkelijk kan gebruiken voor zijn/haar ontwikkeling.

Vanaf 2008 heb ik de markt zien veranderen. Door de verschuiving van de verhouding tussen vraag en aanbod en de toenemende concurrentie, is marktconform ontwikkelen vandaag de dag van steeds groter belang. Om marktconform te kunnen ontwikkelen wordt de vraagzijde van de markt nog belangrijker. Wie is die klant en wat zijn zijn/haar woonwensen? Om dat dit onderdeel vanuit marktonderzoek mij aanspreekt, heb ik mij verder verdiept in met name de online onderzoeken.

Mijn huidige werkzaamheden bestaan uit zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek, waarbij de focus ligt op online onderzoeken en processen (VB: AM consumentenplatform, Crowdsourcing, Presales en uiteindelijk wanneer nodig Niet-kopers onderzoeken).

http://nl.linkedin.com/pub/terry-van-gend/12/624/5bb