Online kaartverkoop bij nieuwbouwevenementen

eventbrite_1Stel je bent verantwoordelijk voor de verkoop van een mooi nieuwbouwproject op een populaire plek. Zodra je je website online hebt en de marketingmachine start, vergaar je direct een heleboel leads. Dat is fijn, maar wanneer je een half jaar later een informatieavond moet organiseren, is het toch gissen hoeveel bezoekers je mag verwachten. Tweehonderd, driehonderd of komen ze alle zeshonderd? Dat maakt heel wat uit voor de organisatie.

Om inzicht te krijgen in de verwachte opkomst hebben we bij project Tuinhof in Veemarkt, Utrecht de tools van Eventbrite ingezet. Met behulp van dit websysteem kun je de genodigden zich vooraf laten registreren (r.s.v.p. oftewel répondez s’il vous plaît). Je maakt een event aan en stuurt alle leads een persoonlijke link (zonder uitnodiging kun je je niet aanmelden). In ons geval boden we twee typen kaarten aan: je moest kiezen tussen de subsessies appartementen en eengezinswoningen.

Via de website van Eventbrite (en tevens via hun app) kun je precies volgen hoeveel geïnteresseerden zich voor het event heeft aangemeld. Daar kun je vervolgens de zaalindeling weer op afstemmen.

Registratie van bezoek
Om het nog leuker te maken, kun je iedereen bij binnenkomst ook makkelijk registreren. Op iedere kaart zit een unieke barcode, welke met behulp van de app van de organisator is te scannen. Zo weet je precies wie er ook daadwerkelijk geweest is en dat gaat een stuk makkelijker dan de ouderwetse registratielijsten bij de ingang. Tevens is deze informatie weer te gebruiken in je CRM-systeem als input voor je leadkwalificatie (iemand die de moeite neemt naar een informatiebijeenkomst te komen, kan zomaar wat extra punten krijgen).

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *