Online mediacampagne – AM NajaarsSale


De afdeling e business is dit jaar gestart met het zelf inrichten en besturen van alle online mediacampagnes.  Voorheen deed een externe partij dit voor ons, maar om kosten te besparen en zelf beter te begrijpen wat er in deze wereld zich afspeelt, zijn wij dit zelf gaan doen.

We zijn gestart met de landelijke campagne voor de Niki Nieuwbouwdag (sept. 2011) waar de regio’s zelf konden aangeven welke projecten aan deze dag mee wilden doen. Onze afdeling heeft na inventarisatie van alle aangemelde projecten de volgende online media campagnes 2 weken lang ingezet : Funda, Google Adwords en Facebook.
Per campagne is het weer verschillend wat aan te leveren en hoe je de campagne moet voeren. Zo leveren wij bij Funda de projectgegevens aan + goede beelden  en onderhandel je voorafgaand over de prijs per het aantal vertoningen. Deze manier van adverteren wordt ook wel genoemd cost-per-mille. Bij Adwords en Facebook werkt dat weer anders. Daar deel je zelf de campagnes per project in en geef je aan, wat je per klik (cost-per-click) wilt betalen. Binnen deze 2 laatste mediacampagnes is het ook beter mogelijk meer sturing aan je advertenties te geven, namelijk door verschillende beelden bij dezelfde advertentietekst te plaatsen en deze te laten roteren en zo ook andersom. Denk aan het gebruiken van andere woorden binnen de advertentietekst. Hierdoor wordt voor ons inzichtelijk op welke advertenties het meest geklikt wordt.

Terugkijkend op deze campagne zijn wij erg tevreden over de behaalde resultaten. Allereerst was ons belangrijkste doel, zoveel mogelijk bezoek te sturen naar de locatie waar de Nieuwbouwdag op zaterdag  24 september jl. gehouden werd. Het bezoek viel zeker niet tegen en door de ingezette triggers die de regio voor deze dag per project zelf hebben bedacht, zijn er meerdere woningen die dag onder optie genomen en later zelfs verkocht.
Ook de cijfers die wij achteraf hebben geanalyseerd geven aan dat deze campagnes prima hun werk hebben gedaan met ruim 10 miljoen vertoningen en meer dan 11.000 kliks voor nog geen € 10.000,-  vinden wij dat er een zeer zinvolle campagne is gedraaid.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *