Over ons

Measure is de inhouse onderzoeksafdeling van AM. Wij ondersteunen en adviseren ontwikkelaars bij uiteenlopende facetten in het ontwikkelproces. Dit met het doel om een project zo goed mogelijk aan te laten sluiten op de vraag vanuit de markt. Zo wordt een marktanalyse o.a. gebruikt om een kansrijk woningbouwprogramma op te stellen, de doelgroep in kaart te brengen en een haalbaar prijsniveau te bepalen. Door middel van crouwdsourcing en leefstijlanalyses worden de leefstijlen en wensen van potentiele kopers in kaart gebracht. Deze informatie heeft onder meer invloed op de architectuurstijl en de indeling van de woning.

Binnen Measure zijn verschillende disciplines aanwezig die het voorgaande mogelijk maken. Dit zijn onder meer de disciplines gebiedsmarketing, marktonderzoek, customer insights, e-business, contractadministratie en duurzaamheid. Daarnaast werken wij nauw samen met AM Concepts. Dit zijn de stedenbouwkundigen, architecten en landschapsarchitecten van AM. Beide afdelingen zijn fysiek samengebracht in het AM LAB. Hier komt ‘rekenen en tekenen’ samen. Dit vanuit het oogpunt dat de combinatie van creativiteit, innovatie en onderzoek de basis vormt voor nieuwe woonconcepten en oplossingen biedt voor de huidige complexe maatschappelijke opgaven.