Social Media als promotiemiddel voor je projecten

‘Social Media’ wordt door velen aangeraden om tijdens deze crisis je project op een zeer kostenefficiënt manier te promoten. Facebook en Twitter zijn immers gratis. Dus snel allemaal accounts aanmaken, dan worden die woningen wel via de sociale media verkocht. Die werken namelijk als inktvlek.

Helaas, zo makkelijk gaat dat niet. Om ‘Social Media’ effectief in te zetten, zul je eerst moeten doorgronden waar het om gaat bij deze communicatievorm. Het is namelijk een communicatiemiddel, dus allereerst moet je gaan communiceren. En dat is helaas iets anders dan zenden. Hier zijn voorbeelden genoeg van te vinden.

Communiceren via Facebook is ook iets anders dan zoveel mogelijk ‘likes’ verzamelen. De likes kun je namelijk op verschillende manieren verkrijgen. Wil je bepaalde informatie niet tonen zonder dat ze eerst hebben geliked? Dan ontvang je er vast een heleboel! Maar wat schiet je ermee op? Daarmee heb je namelijk nog steeds geen interactie tot stand gebracht met je potentiële kopers. Wel heb je nieuwsgierige voorbijgangers bereikt. Maar was dat werkelijk het doel van de oefening?

Ik vind het wat flauw om hier allemaal voorbeelden te tonen van nieuwbouwplannen waar ze de ‘social media’-plank wat mij betreft behoorlijk mis slaan, maar kijk zelf eens rond en wees kritisch: wat gebeurt er nu werkelijk?

Een gedachte over “Social Media als promotiemiddel voor je projecten

  1. Daar is geen woord van gelogen, Mark. Maar heb je voorbeelden van hoe het wel ‘moet’, waar het in nieuwbouwprojecten wel goed gaat? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met social media. Groet, Reinier Poelhekke

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *